Uitslagen 2023

Nieuw evenement van Stichting Zevenheuvelenloop: Zevenheuvelen Wintertrail

Berg en Dal – Op zaterdag 16 december vindt het nieuwste evenement van de Stichting Zevenheuvelenloop plaats: de Zevenheuvelen Wintertrail. Een trailrun die plaatsvindt in de winterse sferen van het jaarlijkse 'Feest van Licht' in Museumpark Orientalis. Deelnemers kunnen kiezen uit 5, 10, 15 en 21 kilometer. Daarnaast is er een 24-uurs race bij de Zevenheuvelen Wintertrail. Het goede doel van het evenement is 3FM Serious Request.

Divers en uitdagend parcours
Voor de verschillende afstanden worden drie rondes uitgezet op en rondom Museumpark Orientalis. In de bossen van Westermeerwijk komen de lopers veel uitdagende paden, beklimmingen en afdalingen tegen. Een deel van het parcours loopt over het museumpark, dwars door de verschillende dorpjes. Na de race kunnen deelnemers het Feest van Licht bezoeken en genieten van bijzondere verlichting, muziek, theater, winterse versnaperingen en meer winterse activiteiten.

24-uurs race op Museumpark Orientalis
Voor ultra trailrunners staat op vrijdag 15 en zaterdag 16 december een 24-uurs trailrun op het programma. De deelnemers aan deze ultrarace lopen 24 uur lang rondjes over Museumpark Orientalis als opening van het Feest van Licht. In het bijzonder verlichte park proberen zij binnen één dag zoveel mogelijk rondes af te leggen. Het einde van de 24-uurs race is tegelijkertijd de aftrap van het Feest van Licht.

3FM Serious Request
De Zevenheuvelen Wintertrail zet zich in voor 3FM Serious Request, dat dit jaar in actie komt voor Stichting ALS Nederland. In de week voor kerst van 17 t/m 24 december betreden de 3FM-dj's het Glazen Huis op de Grote Markt in Nijmegen. Hier zetten ze zich samen met heel Nederland dag en nacht in om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor ALS-patiënten. Deelnemers aan de Zevenheuvelen Wintertrail kunnen na inschrijving een eigen actiepagina aanmaken en geld ophalen met hun deelname aan de trailrun.

Inschrijven Zevenheuvelen Wintertrail
De inschrijving voor de Zevenheuvelen Wintertrail is geopend via www.zevenheuvelentrail.nl/wintertrail. Er is plaats voor maximaal 1.000 lopers, 250 per afstand (5, 10, 15 en 21 kilometer).